MorFa

Educational Blog

MorFa

Educational Blog

مطالب دیگر ما در وبلاگ:
morfa.mihanblog.com

بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

نرم افزاری که تقریبا شبیه پیانو میباشد

این نرم افزار کلید ها را از شما گرفته و کد اسکی آنها را داخل یک متغییر میریزد

و آن متغیر را داخل Console.Beep میگذارد


برای دانلود نرم افزار اینجا را کلیک کنید


موفق باشید

گرفتن کد اسکی در سی شارپ بسیار ساده است تنها برای گرفتن کد اسکی کد زیر را وارد نمایید


int value = (int)e.KeyChar;


و برای گرفتن کاراکتر ها از کد زیر استفاده میکنبم.


char c = (char)e.KeyChar;


موفق باشید.

کاربرد این کد بستن برنامه و اجرای خودکار دوباره, همون ریستارت خودمون!!

کد:

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Application.Restart();
}

از کد زیر که ابعاد را به صورت یک جعبه پیام نمایش می دهد در هر جایی که دوست داشتید استفاده کنید :

MessageBox.Show("Monitor Size:" + SystemInformation.PrimaryMonitorSize);
#include<iostream>
#include<conio.h>
using namespace std;
 
void read(int [][100],int,int);
void print(int [][100],int,int);
void multi(int[][100],int[][100],int[][100],int,int,int);
int i,j;
 
main()
{
int a[100][100],b[100][100],c[100][100];
int k,m,n,p;
char ch;
cout<<"matrix A row=";
cin>>m;
cout<<"\n"<<"matrix A column=";
cin>>n;
cout<<"\n"<<"matrix B column=";
cin>>p;
system("cls");
cout<<"Enter matrix A:\n\n";
read(a,m,n);
system("cls");
cout<<"Enter matrix B:\n\n";
read(b,n,p);
multi(a,b,c,m,n,p);
system("cls");
cout<<"A*B:\n\n";
print(c,m,p);
cout<<"\n\n\n"<<"exit...?(y/n):";
cin>>ch;
if(ch=='y'||ch=='Y')
return 0;
else
main();
}
 
//***********
void read(int a[][100],int m,int n)
{
for(i=0;i<m;i++)
{
for(j=0;j<n;j++)
{
cout<<"["<<i<<','<<j<<"]=";
cin>>a[i][j];
}
}//end of for
}//end of read()
 
//**********
void print(int a[][100],int m,int n)
{
for(i=0;i<m;i++)
{
for(j=0;j<n;j++)
cout<<a[i][j]<<"\t";
cout<<"\n";
}
}//end of print()
 
//**********
void multi(int a[][100],int b[][100],int c[][100],int m,int n,int p)
{
for(i=0;i<m;i++)
{
for(j=0;j<p;j++)
{
c[i][j]=0;
for(int k=0;k<n;k++)
c[i][j]+=a[i][k]*b[k][j];
}
}//end of for
}//end of multi()


#ماتریکس

#ویژوال

منبع

یک اشاره گر چیزی جز یک متغیر که آدرس حافظه یک نوع دیگر را در خود ذخیره می کند نیست .

در سی شارپ اشاره گر ها فقط می توانند آدرس حافظه ی آرایه ها و نوع های مقداری مانند int را در خود نگهداری کنند .

بر خلاف نوع های مرجع ، انواع اشاره گر ها توسط مکانیزم زباله روب کنترل نمی شوند .

تعریف یک اشاره گر:

type *variable_name; 

مثال:

int *x ; 

اشاره گر x می تواند آدرس یک متغیر از نوع صحیح را در خود نگهداری کند

از علامت & برای دریافت آدرس حافظه یک متغیر استفاده می شود

int x = 100;

هم اکنون &x آدرس متغیر x را بر می گرداند و می توان آن را در یک اشاره گر قرار داد

مثال:

int *ptr = & x;

دستور زیر آدرس حافظه متغیر x را نمایش می دهد – مثلا 6523 (آدرس خانه ای از حافظه)

Console.WriteLine((int)ptr)  

و دستور زیر مقدار داخل آدرس حافظه را نمایش می دهد – یعنی 100

Console.WriteLine(*ptr)